Regnigt

2013-06-28 ♥ 06:08:36

Både idag och igår har vädret inte riktigt var på vår sida. Men igår trotsade vi det och åkte till en vattenpark med massa rutschkanor och då gjorde inte molnen och regnet så mycket, det var riktigt kul ändå! Inatt var det dock inte lika kul få det var skapligt skitväder med värsta åskan, så det var lite obehagligt.

Idag hade ju jag planerat att ligga och sola hela dagen och försöka få lite färg på kroppen men det går sådär i det här vädret.. Har kunnat ligga lite nu på förmiddagen men för 30 min sen började det verkligen spöregna så då var det bara att gå till rummet. Julia och Richard är ute på en mopedtur så jag undrar hur dom har det där ute i regnet!
När dom kommer tillbaka ska vi käka lunch och sen behöver de börja fixa sig inför bröllopet ikväll. När de är där så ska jag passa på och bara ta det lugnt, kolla på film, äta chips och kanske prata lite med nån där hemma.

// Lisa

Special price for you my friend

2013-06-27 ♥ 15:03:21

Igår hängde vi bara vid poolen hela dagen, så skönt! Jag och Rikard tog en promenad längs stranden till en marknad, medan Lisa låg vid poolen och läste. Här är urinvånarna tyvärr väldigt skadade av turismen och är på en hela tiden med sina saker de vill sälja, "special price for you my friend".

På kvällen gick vi ut och åt med några av de andra och sen gick vi vidare till en bar/klubb där det blev lite drinkar och dans. Sen blev det ett nattdopp i poolen. Bra kväll och dag!

I tisdags

2013-06-26 ♥ 07:11:49

Igår hade Richards kompisar planerat in att vi skulle till ett ställe där man kunde göra en massa aktiviteter som jet ski, pairasailing och snorkling m.m. Vi var inte så jätte sugna men hängde på ändå. När vi kom dit var det jätte rörigt allting och ganska snuskigt och jag mådde inget vidare bra p.g.a huvudvärk oså, så jag och Julia tog och åkte tillbaka till hotellet istället! Vi åt en god lunch och sen la vi oss vid poolen. På kvällen gick vi och Richard och käka på en restaurang vid stranden och sen gick vi till en annan för efterrätt och drinkar. Där åt vi en chokladkaka som måste varit den bästa jag nånsin ätit, helt underbar!!

Johnny Rocket

2013-06-26 ♥ 05:04:33

Anledningen till att vi åkte ner hit till Bali först innan vi tar oss till Australien är pga av att Julias pojkvän Richard (som bor i Australien ) känner en som ska ha bröllop här på fredag och Julia ska då följa med som hans dejt. Och det passade ju bra för en vecka på Bali sitter ju aldrig fel! Iomed bröllopet är det även ett helt gäng av Richards kompisar som är här så de hänger vi med en del här, speciellt på kvällarna!
Iförrgår tog de oss till en super frän restaurang som var som ett gammalt amerikanskt café med jukebox och hamburgare, lite som i Grease haha! Varje halvtimme satte även personalen igång och dansa för oss haha. Gott var det också, även fast jag gick emot strömmen och inte tog en hamburgare. Efter maten blev det även en drink vid poolen.

//Lisa

Lunch vid stranden

2013-06-24 ♥ 08:15:09

Just nu sitter vi och käkar lunch på en restaurang precis vid stranden efter en förmiddag vid poolen. Men snart ska vi nog röra oss mot solstolarna igen, dock i skuggan, man vill ju inte vara en kräfta ikväll

Bali

2013-06-23 ♥ 14:56:43

Nu har vi kommit fram till Bali, efter en lång men smidig flygresa. Men fy fasen vad det är varmt här! Svetten droppar... Vi bor på ett lyxhotell med pool och allt som behövs för en veckas semester. Det här har vi hunnit med det senaste dygnet

På flygplatsen

2013-06-22 ♥ 07:24:29

Just nu sitter vi på flygplatsen och väntar på incheckingen som börjar snart . Vi är spända och nervösa och det var varit jobbigt att säga hej då till alla men imorgon ligger vi på en strand på Bali så det känns rätt okej ändå hehe

Förberedelser

2013-06-19 ♥ 19:16:13
Igår tog Julia och jag en sväng in till Linköping för att köpa grejer inför resan och även för att växla pengar. Innan det hade även jag varit en sväng här hemma i stan för att fixa det som fanns här! Det är mycket som måste fixas när man ska vara borta i nästan ett år som man inte tänker på riktigt som t.ex. linser osv! Sen ska ju vi även börja med en semester vecka på Bali och vet inte riktigt hur mycket som finns att köpa där så det behövs ju fixas nu innan. Allt gick bra förutom att det inte hade tillräckligt med Rupiah så det måste vi lösa på Landvetter istället.

Här är lite av vad jag inhandlade under dagen:

Fina vänner

2013-06-18 ♥ 18:29:45
Igår var en mysig men jobbig dag som ledde till ont i hjärtat då jag var tvungen att säga hej då till mina tre närmaste vänner. Spendera hela dagen med Malin och vi bara myste och tog till vara på tiden innan det var dags för mig att åka hem.. Kändes väldigt jobbigt att åka därifrån men vi såg till att inte säga "Hej då" som om vi aldrig mer kommer ses utan istället sa vi bara vi hörs! haha. Bästa Mallan.
När jag kom hem kom det jobbigaste då jag var tvungen att träffa Julia och Louise, mina halvsystrar för sista gången innan jag åker redan då eftersom dom åkte till USA idag. Julia och Louise som jag är van vid att träffa och prata med i stort sätt hela tiden. Som alltid finns där när jag behöver dom. När det var dags för dom att gå brast det och det blev tjutkalas och tusen gruppkramar.
Det är sån sjuk tur nu att skype och alla andra möjligheter till kontakt med familj och vänner finns nu annars vet jag inte hur jag skulle klara månaderna jag har framför mig. Kan bara tänka mig hur min midsommarafton kommer se ut då jag ska säga hej då till hela familjen och släkten ... haha. Men det blir bra och visst det kommer vara jobbigt ibland men vi kommer också ha så mycket kul att tiden bara kommer rinna iväg!

Men ni ska veta att jag älskar er massor ♥ ♥

Julia och Lisa

2013-06-10 ♥ 14:41:00

Den 22 juni ska vi ut på äventyr tillsammans! Vi ska först till Bali och fira att vi nu faktiskt har slutat skolan och att ett nytt liv börjar. Efter Bali bär det vidare till Västra Australien där vi ska bo och jobba, samt resa landet runt och bara leva livet.

På den här bloggen kommer ni få följa oss varje dag på våran stora resa bland galna Aussies och stora hav.